Cea mai mare greșeală
S-ar putea spune că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări pe LinkedIn este chiar modul în care își formulează profilul, și anume ca un CV, orientat cel mult spre o audiență potențială din zona recrutorilor, și nu ca un pitch de vânzare în care ei expun potențialului client modul în care contribuția lui poate aduce valoare acestuia.
S-ar putea spune, de asemenea, că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări este să vândă direct prin LinkedIn, trimițând mesaje de promovare și prezentare a produselor sau serviciilor oferite, forțând obținerea unei întâlniri cu prospectul, iluzionându-se că, în epoca tehnologiei, în spatele profilelor din rețelele sociale stau niște roboți sau soft-uri gata programate să dea doar o bifă de acord la solicitarea de întâlnire a omului de vânzări.
Și nu, cea mai mare greșeală a oamenilor de vânzări nu este nici măcar demersul obsesiv de a obține un număr cât mai mare de conexiuni pe LinkedIn, crezând că astfel își cresc baza de prospecți, uitând principiul calității înaintea cantității în construirea rețelelor sociale personale.
Construire a unei relații de business pe LinkedIn
Din experiența mea, după 12 ani de prezență activă pe LinkedIn și peste 6 ani de când antrenez oamenii din vânzări să își dezvolte abilitățile de Business Networking și Social Selling, pot spune că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări atunci când folosesc platforma LinkedIn este să aștepte fructificarea eforturilor lor într-un timp ne-realist.
Ce înseamnă un timp ne-realist de construire a unei relații de business pe LinkedIn? Ce poți să faci ca să îți creezi și menții relații valoroase pe termen lung care să te ajute să vinzi mai eficient și mai mult? Cum poți să devii relevant pentru clienții tăi actuali și cei potențiali, folosind LinkedIn?
Vă invit să aflați răspunsurile la aceste întrebări și la multe alte întrebări legate de Social Selling scriindu-mi pe adresa cosmina.coman@learningpro.ro pentru a programa o discuție ne-angajantă la telefon.
Vă invit, de asemenea, la conversație comentând mai jos și povestind despre experiențele voastre pe platforma LinkedIn în calitate de oameni de vânzare sau de potențial clienți. Care a fost cea mai de succes experiență sau care a fost cea mai neinspirată abordare din partea unui om de vânzări?
Social Selling
De asemenea, puteți descărca aici descrierea conținuturilor training-ului Social Selling & Business Networking, conținuturi care vor fi adaptate la nevoile concrete ale organizației care își dorește dezvoltarea acestor abilități pentru oamenii săi de vânzări.
Social Selling este abordarea modernă a vânzărilor, care utilizează informațiile din rețelele sociale pentru a crește business-ul și care ajută la crearea și consolidarea ingredientului de bază în care poate avea loc o vânzare și anume încrederea.
Puteți citi mai multe despre 10 lecții învățate în peste 10 ani de LinkedIn citind acest articol pe care l-am scris în urmă cu ceva timp și care a fost selectat de către echipa editorială a LinkedIn în categoria LinkedIn Tips.