Module
Prospectarea
Cum derulăm un proces de vânzare consultativă de succes?
Planul de Acțiune Comercială (PAC) – baza de pornire a prospectării
Modelul structurat de prospectare și metode de prospectare
Câștigarea Încrederii
Empatia – premisă de bază a relaționării
Construirea și livrarea mesajelor cheie
Tehnici de aplicare eficientă a rapport-ului în relaționare
Conversația de vânzare
Analiza situațională și protocolul descoperirii nevoilor
Motivele Tehnice și Motivele Personale ale clienților
Cum să explorăm nevoile: Ascultarea
Cunoașterea perspectivei clientului
Construirea Valorii
Înțelegerea Argumentării: Bariera „Nu mă ajută”
Metode de Argumentare a Soluției
Argumentarea propunerii de valoare
Negocierea
Comportamentul în negocierea comercială
Stiluri personale de negociere și stiluri de persuasiune
Pregătirea și planificarea negocierii
Situații de negociere
Coaching și evaluare finală
Dezvoltarea „Profilului meu de vânzător“
Prezentare rezultate ale campaniei momentelor definitorii în fața unui grup de manageri
Obiective
- Creșterea portofoliului de clienți și a valorii per client
- Aplicarea tehnicilor de planificare a vânzării
- Atingerea obiectivelor de vânzarea prin aplicarea tehnicilor de cross-sell și up-sell
Abordare
Programul constă în 6 module de câte o zi în care se abordează într-o manieră practică toate etapele de strategie, planificare și execuție a vânzărilor.
Workshop-urile vor fi personalizate pe procesele și metodele organizației.
Impactul programului poate fi evaluat până la nivelul creșterii numărului și valorii vânzărilor.
Metode
- Prezentări la flipchart și videoproiector
- Studii de caz, exerciții interactive
- Lucru în echipă, reflecţii, discuţii
- Jocuri, filme, povestiri motivaţionale
- Brainstorming
Organizare
Durată: 2 zile (8h/zi – incluzând pauzele) / 6 – 15 participanţi
Grup ţintă: echipe de vânzări, personal din front-office, manageri de relații, toate persoanele implicate în vânzarea de produse/servicii
Participanții vor primi instrumente de lucru specifice (hands-out- uri, fișe de lucru, ghiduri etc.)